1x2lotto

Kasino

livscykeln för kasinot

Det första steget i att skapa ett kasinospel är att komma med en idé. För att öka chanserna för att ditt spelkoncept tar fart krävs arknadsundersökningar, analyser och planering. Identifiera kasinospeltyp, tema och historia baserat på noggrann marknadsundersökning och analys. En effektiv metod för att strukturera dina idéer är med en tankekarta. Skapa ett centralt koncept som kommer att vara en utgångspunkt för att representera ditt intresseämne. Lägg sedan till filialer, nyckelord, bilder och kommentarer. En sådan visualisering hjälper till att fånga och ordna idéerna ordentligt.

Se till att utforska de tekniska trenderna som kan hjälpa dig att förbättra ditt framtida spel under brainstormningsfasen. Tänk till exempel på virtual reality-teknik som har kommit till kasinon de senaste åren. VR-spel erbjuder bättre bonussystem och förbättrade chattalternativ i spelet som kan hjälpa dig att göra din produkt populär bland en bredare publik.

En annan trend är kryptovaluta, en betalningsmetod som kan gynna både spelare och spelprogramvaruföretag. Spelare kan vara anonyma, slutföra transaktioner snabbare och betala minimala provisioner. Företag kan öka sin publik, hoppa över en licensfas och betala ingen provision för flera omvandlingar.

Marknadsundersökningsverktyg för spelprogramvara

Använd följande verktyg för mer effektiv marknadsundersökning:
Questback är en komplett programvara för marknadsundersökningar. Det syftar till att överbrygga klyftan mellan produkten, spelprogramvaran och publiken genom att samla in data, analysera spelarnas attityder och trender och spåra produktens användning. Questback hjälper kasinomjukvaruleverantörer att definiera efterfrågan, samla in data från onlinepaneler, sociala medier eller lojalitetsprogram. Du kan dra nytta av Questback även under brainstorming. Det är dock också möjligt att få feedback från kunder under produktionsfasen.
Loop11 är ett användbarhetstestningssystem som låter dig testa alla webbplatser eller enskilda webbplatser, även din konkurrent. Baserat på testet skapar den här tjänsten värmekartor och ger clickstream-analys.

Inledningsvis används Loop11s användbarhetstest innan du startar spelet, och sedan kan du köra dem flera gånger när det går live.
Social Mention är en sökmotor för sociala medier som låter dig spåra vad människor säger om ditt sociala spelämne i internetens sociala medier och mäta resultaten i realtid. Den inkluderar nätverk som Facebook, FriendFeed, YouTube, Twitter, Digg, Google, etc. Social publicitet används i idéstadiet. Resultaten som visas i systemet hjälper till att förstå om ämnet är populärt bland spelpubliken.

FreeLunch samlar globala finansiella, ekonomiska och statistiska data baserat på bransch och plats. Plattformen samlar in speldata från offentligt tillgängliga källor och samlar dem på ett ställe. Det kan till exempel hjälpa till att bestämma utvecklingskostnaderna för kasinospel. Det här verktyget kan vara användbart i marknadsanalysfasen när du har kommit fram till spelämnet och identifierat viktiga konkurrenter.

SurveyMonkey hjälper dig att förstå konsument- och marknadspreferenser genom fördjupad forskning. Tjänsten gör det möjligt att skapa enkäter för både primär och sekundär marknadsundersökning och erbjuder färdiga mallar. Det hjälper dig att förstå din produkt, utföra marknadssegmentering och analysera konsumentbeteende. Precis som Questback är SurveyMonkey värdefullt i idéfasen. Dessutom hjälper det ständigt att övervaka kundernas beteende efter spelets släpp.

Skapa en prototyp

Efter att ha genomfört marknadsundersökningar för att stödja idén sker skapandet av en prototyp av sociala spel online. Målet med onlinekasinospelutvecklingsföretaget är att bygga en skelettstruktur, se hur spelet kommer att se ut på papper och designa huvudversionen.
I sin artikel om prototyper säger Todd Rivers, en teknisk konstnär och produktdesigner på RDI Studio, att det är lätt att “känna” spelet med en fungerande prototyp. Han hävdar att en bra prototyp gör det möjligt att snabbt ändra utseendet på spelet och “se om din första matematikpersonal är bra.”